Mattel maliyet tasarrufu önlemleriyle kâr tahminlerini aştı
Barbie ve Hot Wheels gibi ikonik markaların arkasındaki şirket olan Mattel Inc. (NASDAQ:MAT), sıkı maliyet kontrol önlemleri sayesinde ikinci çeyrek kârında analistlerin beklentilerini aştı. Oyuncak üreticisi, 2026 yılına kadar 200 milyon dolarlık maliyet tasarrufu hedefine yönelik olarak aktif bir şekilde çalışıyor, tedarik zincirini düzenlemeye odaklanıyor ve daha az kârlı ürün gruplarından çıkmayı veya lisanslamayı düşünüyor.
Bu girişimler brüt kar marjlarında önemli bir iyileşmeye yol açtı ve bu çeyrekte 410 baz puan artışla %49,2’ye yükseldi. Mattel’in düzeltilmiş kazançları hisse başına 19 sente ulaşarak LSEG verilerine dayanan hisse başına 17 sentlik tahmini aştı.
Beklenenden daha iyi gelen kâra rağmen Mattel’in net satışları %1’lik bir düşüşle 1,08 milyar dolara geriledi. Bu düşüş, tüketicilerin mallardan ziyade deneyim ve hizmetlere daha fazla harcama yapma eğilimine bağlandı. Satış rakamları, analistlerin 1,10 milyar $’lık hafif bir artış beklentisinin gerisinde kaldı.
Şirket, maliyet tasarrufu stratejisi doğrultusunda reklam ve tanıtım giderlerinde de %18’lik bir azalma olduğunu bildirdi. Bu haber, Costco Wholesale Corporation’ın (NASDAQ:COST) Nisan ayından bu yana oyuncak talebinde bir canlanmaya işaret eden son satış raporu bağlamında geldi.
Mattel’in CEO’su Ynon Kreiz, yeni ürün inovasyonlarına ve perakende desteğine atıfta bulunarak şirketin yılın ikinci yarısındaki beklentilerine olan güvenini dile getirdi. Kreiz, içinde bulunduğumuz yıl için oyuncak sektöründe mütevazı bir düşüş beklendiğini kabul etti ancak daha önceki tahminlere göre bir iyileşme olduğunu kaydetti. Kreiz, tüketicilerin tatil sezonu için oyuncak satın alma niyetlerinin güçlü kaldığını gösteren şirket içi araştırmanın altını çizdi.
Konuyla ilgili haberlerde, Pazartesi günü bir özel sermaye şirketi olan L Catterton’un Mattel’e bir devralma teklifiyle yaklaştığı bildirildi. Bu gelişme, rakip Hasbro Inc. (NASDAQ:HAS) de dahil olmak üzere diğer tarafların rakip tekliflerde bulunmasına yol açabilir.
Satın alma ilgisine rağmen Kreiz Salı günü yaptığı açıklamada Mattel’in bağımsız bir kuruluş olarak hissedarları için uzun vadeli değer yaratma kabiliyetine olan güvenini yineledi. Bu açıklama, Mattel’in satışlarını önemli ölçüde arttıran Barbie filminin ticari başarısının ardından geçen yıl elde ettiği başarıyı tekrarlama arayışında olduğu bir dönemde geldi. Şirket tüm yıl için kâr ve satış beklentilerini korudu.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.